woensdag 4 juli 2018

Dag 18 Laatste Dag naar huis



Na een heerlijk ontbijt in ons hotel, waren we klaar voor de laatste dag om naar huis te rijden.

We moesten nog een goeie 470km snelweg doen om weer thuis te geraken.
Eerst de moto van de parking gaan halen en dan alles opladen. De parking was achteraan en het was te ver om met alles naar daar te lopen.



Klaar om te vertrekken, maar eerst nog gaan tanken en de bandendruk nog eens controleren.
Slang op het ventiel...….. 1.7bar. 
Oeps vandaar dat ik gisteren de motor af en toe een stapje opzij voelde zetten.
Ofwel heb nog ergens een fit, ofwel is de plug weer aan het lekken.
De band terug op druk gezet, en we konden vertrekken. Zowiezo na 1.5hr snelweg stoppen we toch even om de benen te strekken en iets te drinken, en kan ik meteen de druk even nakijken.
Vanuit Vittel zitten we na 10 min op de snelweg en kan het gas erop. 
Met een vlotte 130/hr schiet het goed op. 
Het is weer heerlijk warm en ik rij nog steeds met m'n doorwaaivest aan.
Zoals gezegd, we stoppen om de benen te strekken, en ik kijk weer even de bandendruk na.
Ik had daarstraks de band op 2.9 gezet, en nu was het nog 2.6
Ok weer even bij pompen en we konden weer voort.
Rond Metz werd het een beetje donker boven ons hoofd, en enkele km's verder een beetje regen. 
Te weinig voor een regenpak, en ik zag wat verder de zon weer schijnen. 
We zijn maar doorgereden, en vanaf Thionville was het terug droog en steeg de temp opnieuw naar een 26gr. 
In Luxemburg wou ik tanken, en meteen weer even de bandendruk nakijken, maar bij Air de Berchem stond een file, dus maar verder gereden naar afrit 1 waar iets verder een Total station is waar het niet zo druk is, en vooral nog net iets goedkoper.
Helaas paste de slang daar niet op m'n haakse ventiel. 
Dan maar doorgereden en in Wanlin, maar even gestopt op bij te pompen. 2.2bar nog in de band. 
Van daar uit in 1 ruk naar huis gereden, met in Brussel nog even File alsook op de Ring in Antwerpen.
Vlak bij huis, het was ondertussen 13.15hr nog gestopt om te tanken, band nog eens op te pompen, en een broodje te eten. 


En na deze fantastische reis thuiskomen en dan kijk je naar je achterband.


En dan zie je dit. 
De reis zelf hebben we 4893km gereden. Meestal met volle bepakking en duo.
Ik ben alleszins tevreden van mijn Crosstourer.

de km stand bij thuiskomst




Geen opmerkingen:

Een reactie posten