vrijdag 23 maart 2018

Corsica 2018 de voorbereiding


Dit jaar gaan we naar Corsica met de motor.



Het is de 2de poging om naar Corsica te gaan. Vorig jaar 2017 stond deze reis gepland voor einde Augustus, begin September.
Maar een DWT, lees een Domme Waalse Trien besliste daar anders over, door met haar auto vanop een parking de weg op te draaien tijdens een Ardennen ritje op een mooie zondag in Juli.
Ik ga hier niet het hele verhaal doen, maar gevolg was wel dat m'n Crosstourer waarmee ik in Juni nog naar de Alpen was geweest, Total Loss was.
Ik ben Vol in de Flank van haar auto gereden.
Na héél wat perikelen met de verzekering, uiteindelijk de zaak in mijn voordeel uitgedraaid.

Ondertussen heb ik een Nieuwe 2de handse Crosstourer aangeschaft, en met deze gaan we dus de reis maken naar Corsica.




We : dat is Ann, mijn partner, en Ikzelf. Deze keer dus met 2 op de moto. 
Dat zal vooral voor Ann keuzes maken worden wat er allemaal mee kan 😎

In grote lijnen is het de bedoeling dat we ongeveer 18 dagen onderweg zullen zijn.
Vertrekken richting Vogezen, daarna via het Zwarte Woud richting Oostenrijk, daarna Italie waar we in Livorno de boot naar Bastia nemen.
9 dagen rondtoeren in Corsica, om vervolgens vanuit Bastia de Nachtboot te nemen naar Toulon.
Vandaar uit richting Provence om de Kale berg ook wel de Mont Ventoux genaamd eens op te rijden. En dan via de Alpen terug richting Jura, en dan huiswaarts te keren.

De eerste routes zijn gemaakt, de Ferry's zijn ondertussen ook al geboekt, en de Hotels op Corsica hebben we ook al vastliggen.

Tot zover m'n intro. 

Heb ik wat te melden, dan lees je hier het vervolg wel 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten