zondag 1 juli 2018

Dag 14 Cap Corse en de Ferry naar Toulon



Na 3 nachten bij Maison San Giovanni was onze laatste dag aangebroken. Althans dat hoopte we, want ik kwam gisteren avond tot de ontdekking dat ons Ticket naar Toulon, voor Zondag was ipv de Zaterdag. Ik snap zelf niet dat ik dat over het hoofd heb gezien.
Eerst dus maar een mailtje sturen naar A-Ferry, en hopen dat ze nog kunnen wijzigen.
Gelukkig al tijdens het ontbijt de bevestiging dat het ticket omgeboekt is naar vandaag.
Ik had een route voorzien om Cap Corse wijzers zin te rijden, dus eerst richting St Florent en dan Cap Corse tot in Bastia.
Alles ingepakt en op de moto geladen, en we konden aan de laatste Corsica trip beginnen.

Helaas is dit niet doorgegaan. Een grote nagel besliste hier anders over.
We waren goed 20min aan het bollen, toen we plots heel luid Tak-tak-tak...... Hoorde.
Wat was dat, vroeg Ann, kweet niet, was m'n antwoord, ik vertraagde en toen begon de moto achteraan te slingeren. Gelukkig was dit op een recht stuk grote baan, en reed ik geen 90.
Zonder onderuit te gaan, de moto aan de kant gezet, en afgestapt. Reactie van Ann, den band is aan Flarden. Ik probeer de moto op de middenbok te zetten, maar met volledig platte band, en bagage was dit niet mogelijk. Eerst alle bagage eraf, en dan lukte het wel.

de Flarden vielen mee, maar dit was wat ik zag.


Een redelijk groot gat, geen nagel te zien, want de tak-tak kwam van de hugger die de nagel er waarschijnlijk terug heeft uitgetrokken. Met dit als gevolg.


Gelukkig de enige schade. En dat word een Wiek steken, zodat we voort kunnen rijden.


Ik heb altijd alles bij, zelfs m'n compressor.
Wiekje erin, oppompen , en klaar



Alles terug ingeladen, en enkele km verder aan het benzine station, nog even de bandendruk nakijken en we konden voort rijden.
In de bergen richting St Florent, plots hoort Ann, Psjjjjj x veel. Help, de wiek is gelost.
Moto aan de kant, wel kunnen opbokken, en even kijken, ja hoor, nog nooit meegemaakt maar de wiek is er idd uit.
Dus weer een nieuwe erin, en oppompen, maar ik had geen stroom meer op de compressor.
Blijkbaar zekering gesprongen. Een Vriendelijk postman reed voorbij en vroeg of hij iets kon doen?
Ja een sigaretten plug graag, kan ik pompen.
De band terug op druk gezet met een nieuwe wiek erin, en we konden verder.
Ondertussen al heel wat tijd verloren, dus besloten we maar om Cap Corse niet te rijden, en rechtstreeks naar Bastia te rijden. We moesten nog een ticket gaan afhalen.
Deze wiek hield het wel vol, maar toch aan een tankstation nog even de druk nakijken en wat bijstellen. Dan naar Corsica Ferry's voor het ticket, Dat was uiteindelijk in orde, maar we moesten nog 1800km naar huis, en zou de wiek het houden tot thuis.
Morgen is het Zondag, en dan vind je in Frankrijk niks open.
Toch maar een Bandencentrale zoeken in Bastia. Helaas niet open.
Net voor Bastia was er Honda Dealer, dus daar even gaan horen of die eventueel een nieuwe band kon steken, maar hij had mijn maat niet binnen. Wel kon hij een Champion steken, wat uiteindelijk toch een betere reparatie is dan een wiek.
Na een uurtje en 36€ kwijt was het ondertussen ruim 15hr gepasseerd en konden we niet veel meer doen dan nog iets te gaan drinken en aanschuiven voor de Ferry.

Cap Corse zal voor een andere keer zijn.

Nog wel een klein stukje gereden om even uit het drukke Bastia te zijn, en om dan rond 18hr in de Ferry haven te gaan aanschuiven in de rij.


Om 19hr konden we dan aan boord.


Tot morgen in Toulon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten