zaterdag 23 juni 2018

Dag 6 Varen naar Corsica

Om 6hr was ik wakker en ben dan aan dek eens gaan kijken hoeveel auto's en motoren er klaar stonden om nog in te schepen.

Om 7hr mochten we gaan aanschuiven voor het ontbijt, en zo waren we de drukte voor van iedereen die dan aan boord kwam. Al bij al een rustige nacht aan boord gehad, en is de formule van Nautel op de Corsica Ferry een aanrader.

Om 8hr vertrok de boot en konden we rustig kijken naar het buiten varen in Livorno.
Rond 12.30hr waren we in de haven van Bastia, en kon onze Reis op Corsica beginnen.

Km stand van de heenreis.

Vertrokken uit de haven, en de eerste route naar het Hotel opgestart. Eerst nog even tanken, had gehoopt dat de benzine in Corsica goedkoper was dan in Italie, maar deze bleek even duur te zijn hier. 1,62€ / L

Na enkele kilometers waren we uit de stad en ging het snel richting binnenland en de bijhorende Bochtjes. Het eerste plan was om eerst Cap Corse te rijden, maar we gaan deze houden voor de laatste dag, dan hebben we meer tijd. Want uiteindelijk zijn we maar vertrokken in Bastia rond 14hr.

De eerste rit ging richting Saint Florent en dan richting Calvi waar ons Hotel is.

enkele sfeerfoto's onderweg.
Na een ritje van 94km kwamen we aan bij Hotel Revelatta net buiten het centrum van Calvi.

De Bagage uitgeladen, de Moto geparkeerd. En ingechekt in het hotel. Een ruime kamer met een immens groot balkon. Plaats genoeg dus om een waslijntje te hangen en een wasje te doen. Per slot van rekening zijn we al 6dagen aan het toeren, en dan heb je al een beetje was bij.
Met de wind en de zon droogt dat hier toch lekker snel.

En dan de stad in om iets te gaan eten.