vrijdag 15 juni 2018

eventjes een stress momentje



Sinds gisteren ben ik met Vakantie, en vandaag had ik dus een extra dagje vrij en heb dan de Crosstourer maar een poetsbeurt gegeven.
Kwestie van met een propere moto aan de reis te beginnen.

Deze week is ook m'n nieuwe Tanktas aangekomen samen met een nieuwe ruit voor op de moto.
Deze geeft een pak minder turbulentie rond de helm dan de originele ruit. Tis trouwens dezelfde als op de vorige Crosstourer.

Dan al begonnen om alles even te chekken en om te zien dat ik het gereedschap bij had dat ik altijd mee neem op een reis. 
Ik wil dus het zadel eraf halen, en ???? Help, lukt niet, even stressen dus, ik voelde dat de sleutel veel te soepel gaat. Een stevige vloek want waarschijnlijk is het kabeltje om een af andere reden losgekomen.
Wat nu...…..……….

De gereedschap koffer boven gehaald en met wat gewring en trekken en sleuren toch iets kunnen forceren en had ik het zadel eraf.
Helaas met brokken tot gevolg.

het stuk in de midden was afgebroken. Deze foto is van het originele zadel.
Nu heb ik 2 opties, een oplossing zoeken en herstellen, of het originele zadel erop en m'n touratech comfort zadel thuislaten.
Herstellen dus. 

Met de Dremel de restanten verwijderd, en een metalen plaatje gezocht en op maat gemaakt en geplooid. Enkele lagen Ducttape errond en het zadel past zoals voorheen.
Meteen ook de oorzaak van het probleem aangepakt en het kabeltje terug gezet en alles goed vastgezet. bleek het moertje los gekomen te zijn.

Het moertje onderaan op de foto zat los waardoor het hele mechanisme was los gekomen.

Alles werkt terug en geen stress meer. 
En terwijl ik dit schrijf ben ik de Routes in de Gps aan het importeren.

Nog 2 keer slapen. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten