zondag 24 juni 2018

Dag 8 van Calvi naar Ajaccio



Vandaag was het moto dag, en verhuizen van Hotel.
Ons volgende Hotel is in Ajaccio, enkele km's buiten het centrum.
Hier blijven we 3 nachten, en van hieruit gaan we ook een toer maken naar Bonifacio.
Maar vandaag dus. Na het ontbijt vertrokken rond 8.30hr.
Eerst even tanken, en dan de route opgestart. Na enkele km's zie ik dat de route niet juist is, dus zet ik me even aan de kant op een grote oprit. Blijkt deze van een kazerne te zijn van het 2de Regiment Etrange te zijn. Ik ben wat met de Gps bezig, staat er plots een soldaat met een wapen naast me, met het vriendelijke verzoek ergens anders te gaan staan. ben dan maar direct terug vertrokken.

We reden al snel de bergen in en het bochten plezier kon weer beginnen. Ook volgde de mooie uitzichten elkaar weer snel op.




Deze ochtend vertrokken met een 24gr rond de middag ergens onderweg in de bergen hadden we nog maar 18gr , wel frisjes met een doorwaaivest aan.


Ook de eerste koeien gespot die hier vrij rondlopen



Oh ja, op Corsica lopen ook Varkens rond


Ook hier en daar zie je een verlaten auto staan


Al zal deze niet zo snel meer weg rijden.

Vandaag ook de Calanche gepasseerd.




En tenslotte is het uitzicht vanuit onze hotel kamer ook niet mis


Geen opmerkingen:

Een reactie posten